יום שישי, 4 באוקטובר 2013

מחנה נוער בינלאומי במעלה צביה - y-top


המחנה הבין לאומי y-top (young template of peace)- אוגוסט 2013

מכירים את זה שלפעמים מסתכלים  ואומרים ואוו איך לא שמנו לב שצמח פה עץ חדש או פרח או פרי גדל ובשל ... אז ואלי זה דימוי טוב לY-TOP  שצמח בין כל שאר הדברים מזרע קטן שעף לו ברוח של תבנית של שלום, נוצרו שורשים שגדלו בבטן האדמה של הפלנטה הכחולה במקומות שונים בעולם... באקלימים רבים ומיוחדים.

אותו זרע מצמיח צמחים, ענפים קטנים וניצנים פרחים ופירות... ומי יודע להיכן זה יכול להגיע אפשר שנגיד מה לאיסלנד ולתבנית של שלום, או מה לסינגפור ותבנית של שלום – אך בכל מקום בו ישנם בני אדם תבנית של שלום יכולה לעשות טוב לכולם.



הפעם נפגשנו בארץ ישראל מפגש הY-TOP  הראשון אבל בעצם ה-8 אל תשאלו איך זה יכול להיות זה יכול ....– מעלה צביה וחלקים נרחבים מהארץ ראינו, הרגשנו, חווינו, התרחצנו, ושמחנו על כך מאוד – להתאהב בארץ המקסימה ועוד הרבה התאהבויות אחרות.

למפגש הגיעו 75 בני נוער ובוגרים מחו"ל מ-13 מדינות מגילאי 14 ועד 65 ( כן היו גם כמה משפחות שהזדנבו פנימה עם ילדים צעירים יותר).  ועוד 25 מישראל. את המפגש הכנו במשך 6-7 חודשים בימי שבת היו המפגשים המרתקים של למידה ממפגשים קודמים, חשיבה רעננה על תוכנן, דרך וסגנון ביחד עם הצוות שגדל ממפגש למפגש... הילה, גפן, טמיר, עידן, יאיר מזר, אור, הדס וגלי שברקע עוזר גם איתן.


הישוב היה כרחם תומך ובטוח – רק לחשוב על החדשות הרעות של הימים האחרונים שההורים היו מסכימים לנוער  ולצעירים להגיע אין סיכוי... דחפנו ביקשנו  עזרה לגורמי שמים , מלאכים, הגיון בריא, מהות השלום וכו'.. ואנחנו ממשיכים...

השותפים המאוד פעילים מישראל קבוצת אבני הדרך היתה בפעילות מתמשכת של הכנות ושיפוצים של הקפלידה וסביבתה, של ביתה מוזיקה, אגם, המועדון, והחורשה , פרויקטים של גיוס כספים למען עזרה להורים למימון המחנה, פרויקטים אלו היו גם במקומות נוספים בעולם ויצרו תחושה של שותפות, חריצות ואחריות אישית וקבוצתית. כמו שאמר אדריאן מדנמרק fun raising   ולא רק  fund raising.

ההכנות היו מלוות בשאלות רבות על הזמן הזה ,על נוער, על שלום על מה באמת צריך כעת ..... ובאיזה דרך ואמות מידה. הנושא המרכז היה " מנהיגות אישית וחלוציות חדשה בזמנים משתנים " כבסיס לכל השאר.

המשפחות שהסכימו לארח בשמחה רבה הביאו רווחה לאפשר לפרויקט כזה להתקיים 100 המשתתפים יוכלו לצמוח ולגדול אך ותרוץ טיפשי של אין יותר מקומות באוטובוסים נאלצנו לדחות משתתפים ונספים שרצו להגיע, זהו המפגש הגדול ביותר שהיה לנו עד כה ואם נשאל למה ?.... קודם כל שאלה טובה ולאחר מכן הצוות המכין הצעיר הוא שיהיה מגנט מעולה, למחנה הזה ומה שממשיך ומתרחש מאז בכל מקום ובשיתופים מיוחדים.

התוכנית היתה שדרך אחריות אישית נכנס למרחבי המנהיגות האישית ואכן הכנת מקומות הלינה, מקומות לכולם, בישולים, קניות, ניקיונות , סחיבות , בנית תפריט, לוגסטיקה, בריאות ורווחה,תוכניות מפורטות לכל יום ונושא, יצירת אמון ובסיס של חברות מקסים ומעורר השראה. יצירת בסיס יציב להתרחשויות הנוספות שהיו סדר יום היה של 27 שעות ביממה  כלל 12 ימים של כיף  לא על חשבון אף אחד....של למידה חוויתית וחיים במציאות אחרת.


יום בגליל – קייקים בירדן , וכנרת נפלאה.  7 ימים במעלה צביה , ועוד 3 ימי טיול בסחנה , ים המלח,שינה באכסניית עין גדי , ונחל ערוגות , ירושלים , שינה בקיבוץ צובה ושדה התעופה או תל אביב –חזרה למעלה צביה וחלק נחו בכפר סבא עד להמראה למחרת מוקדם בבוקר.

מתחילים בארוחת בוקר  לא מוקדם מדי ארוחה אירופיות מתוקה וארוחה ישראלית – שכל יום צוות אחר מכין את כל הארוחות מפגש התכוננות ליום –  6 סדנאות מרתקות בנושא מנהיגות בנושאים שנבחרו בקפידה לפי המחר... ולא רק האתמול: מה משפיע על חיינו, חשיבה מחוץ לקופסא, הויטמינים של מנהיגות , מנהיגות אישית
מה סוחף אותנו בחיים מה נרצה לשמר כמערכת איכויות וממה נרצה להיפרד... והמציאויות החדשות מתחילות כאן וכעת.

לאחר כל סדנא ל-100+ אנשים התחלקנו לקבוצות לפי מדינות לראות שהבנו טוב את האנגלית ... של כל המנחים ושבאו בהתנדבות ואז אותו קוד ומסר תורגם ל-13 שפות להבנה עמוקה יותר, תרגילים של מחשבות חדשות ... ועתידניות שהיו מרתקים בהתייחסותם 

מקסים ... ארוחת צהרים כיד המלך ...מנוחת אגם ומפל , מנוחה – והתפצלות ל-7 תחומי אומנויות שלקחו את אותם וויטמינים ומסרים ותרגמו אותם לריקוד ותנועה, אומנות, פעילות חוץ, צילום, מוזיקה, תיאטרון וחינוך ולאחר מכן ...ארוחת ערב מעולה .... ועוד לא לסיום סדנאות פותחות ראש מעוררות השראה שהועברו על חברים לדרך או בנוער והצעירים בעצמם.

ואז כיף של כיף משחקים במגרש, מדורה, מסיבה, שיחות לתוך הלילה מלא בכוכבים ושמחת חיים עד השעות המאוד קטנות של הלילה ואת כל השאר פשוט אפשר לראיין את הנוער.....

ולסיום טיול ענק ומרתק באקלימים שונים, מים שונים אווירה שונה , כמו ארץ אחרת ולחזור לישוב לנוח קצת ולהחזיר הכל ברמה טובה גבוהה יותר ונעימה יותר שהנוער היה מעולה וחרוץ ביותר...והצוות כבר עף לו לשנת שירות וצבא.... תוך כדי או מיד לאחר מכן ועדיין ריחף בארץ חדשה ארץ של מציאות שבה הy-top  אפשרי.... בכל מקום בעולם.

 סיכמה גפנית בשם הצוות


























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על שליחת התגובה, נעבור עליה בהקדם ונשקול להוסיפה לבלוג.

בברכה,
צוות הבלוג